מדוע דווקא ילד הוא זה שצעק המלך הוא עירום?

מדוע דווקא ילד הוא זה שצעק המלך הוא עירום? // חבורת הכותבים – השומר החדש

רק מעטים אזרו אומץ להישיר מבט אל המציאות של מלכם ההולך עירום.
ע"פ האגדה אף לא אחד מהם אזר אומץ לצעוק זאת. שהרי אילו אדם רציני היה קם וצועק 'המלך ערום'. סביר היה להניח שהוא היה נסקל באבנים ע"י ההמון, או נשפט ע"י השלטונות.
כנראה שמדובר באומץ שבא ממקום לא מאוזן, אומץ שבחשבון סופי יכול להזיק יותר מאשר להועיל. אילו היה בקהל שוטה שצועק, הרי שגם אז לא היינו שומעים את צעקתו, משום ששוטה הוא.
הסוד הגדול באגדה – הוא שדווקא הילד הוא זה שצעק.
ילד תם וחכם אך חסר מניעים. ילד שלא חשוד בהתנגדות למלך. ילד שהביט נכוחה במציאות, והיה לו את האומץ לצעוק את צעקתו. כיוון שכך, צעקתו יכולה הייתה להתקבל.
התום וחוסר המניעים הזרים, האיזון הנפשי הטבעי של הילד, הוא סוד האומץ כמידה טובה.
אומץ שאינו נובע מכעס, ולא ממניעים נפשיים של חיסרון.
כאן דרוש אומץ ממקום של מלאות, ממקום שיש בו תחושה של שלמות עצמית שאינה מופעלת מהסביבה לטוב או לרע. רק אז האומץ הוא מאוזן, ורק אז הצעקה יכולה להישמע בעולם. וכבר קהלת בחכמתו נגע בסוד זה: "טוב ילד מסכן וחכם, ממלך זקן וכסיל"

  1. מה הכוונה ב'טוב ילד מסכן וחכם ממלך זקן וכסיל'?
  2. מדוע צריך 'ילד תם' שיצעק המלך הוא עירום?
  3. מדוע לדעתכם חרט על דגלו ארגון השומר החדש את ערך האומץ האזרחי? מה הקשר בינו ובין הילד בסיפור?
  4. האם בחיים שלך יש מקום לאומץ אזרחי ? איך הוא בא לידי ביטוי?

יש לכם מאמר מעניין או כתבה שהכנתם? ואתם רוצים שנפרסם ?!

שתפו את המאמר: 

טבעי לכתוב

טבעי לכתוב // פורמט תמצית (צוריאל אסף) מערך כתיבה קצר

הירח מלמד תנך

הַיָּרֵחַ מְלַמֵּד תָּנָ"ךְ\ זֶלְדָּה הַיָּרֵחַ מְלַמֵּד תָּנָ"ךְ. רַקֶּפֶת כַּלָּנִית וָהׇר